måndag 28 mars 2011

Kom Ketchup så går vi!

Om all tentlitteratur sku vara lika behaglig, eller kanske jag borde använda ordet obehaglig, som denna skulle jag mer än gärna läsa på tenter. Boken "Jenny" är skriven av Jonas Gardell och var verkligen läsvärd. Det tog mej lite på två fjuttiga timmar att komma igenom boken. Den är fängslande, lättläst men även skrämmande. Är ungdomen som hemsk som han beskriver den? 

"Två tomater gick på en väg.
Så kom en lastbil och körde över den ena tomaten.
Då sa den andra tomaten: Kom Ketchup så går vi!"

Jag hade nog inte ens i min vildaste fantasi förstått att det kunde finns någon som fick detta skämt att bli till något så verkligt. Jag råder er att läsa boken. Det var absolut dagens bästa två timmar!


http://www.bokia.se/bok/9789170014499/jenny-jonas-gardell/

1 kommentar: