måndag 11 april 2011

Val...

...och nu talar jag inte om det där simmande däggdjuret utan det val som är i fullgång i Finland, RIKSDAGSVALET. Skall imorgon sticka iväg och rösta och borde välja vem jag ska lägga min röst på. Har gått igenom x antal valmaskiner men är aldrig riktigt nöjd men den kandidat maskinen väljer åt mej. Av alla valmaskiner jag gjort måste jag dock säga att denna var bäst :

http://www.nelonen.fi/ohjelmat/krissen-vaaligrilli/krissen-vaalitesti 

Förutom hennes valmaskin måste jag säga att hennes TV program, Krissen vaaligrilli, är helt suveränt! Politik kan tydligen vara lite roligt också.

http://www.telvis.fi/katso/tvuutiset/_a172990/poliitikot+koomikoiden+uhreina/  
 

4 kommentarer:

  1. Ha int prova en enda valmaskin ännu, kanske jag borde prova hennes :)

    SvaraRadera
  2. Nå den är ju kanske inte den som ger det mest sannolika svar, men alltid värd att kolla in ;)

    SvaraRadera
  3. Men för helvete Anna! När hade du tänkt berätta att du har en blogg?? :)

    SvaraRadera
  4. hmmm, hade tänkt vänta till tisdag ;)

    SvaraRadera