torsdag 19 maj 2011

Vannifroon e do?

Jag är uppväxt på ett rätt så litet ställe vid namn Pargas. Nu kanske ni tänker at va yrar du nu det heter ju Väståboland och jo till viss del har ni rätt. Pargas ligger i Väståboland dit hör ju också Nagu, Korpo, Houtskär och Iniö. Nu ha då någå tölpar bestämt sej för att allt borde heta Pargas, men va f*n tänker de med då ? Så nu ha jag fått hem ett röstkort där jag kan välja att rösta för att nuvarande Väståboland ska heta Väståboland eller Pargas. Jag sku egentligen vilja bojkotta allt men då är det ju säkert så att tölparna får som de vill, och det vill ju inte jag. (D)Yrt är det och dessutom helt onödigt...eller va tycker ni andra som är Väståbolänningar?

Ja e eindå Pargasbou ;)





-Anna

5 kommentarer:

  1. Alltid kommer man ju o va Pargasbou oberoende av va stan heter... Ja ha också rösta på Väståboland!

    SvaraRadera
  2. Måå he??? JO eindå jag me :)

    SvaraRadera
  3. Linda- Exakt!
    Kiki- Sakta men säkert blir du nog Pargasbou du å ;)

    SvaraRadera
  4. Hördu hördu Anna, kalla mig inte tölp :)

    SvaraRadera