torsdag 29 september 2011

Nära hjärtat

Hemkommen från en skön "handbolls"träning.
Det är såna gånger som jag saknar handbollen som mest.
Efter att ha kastat lite boll och brottats, fintat eller kontrat så kommer längtan tillbaka.
Jag skulle mer än gärna spela påriktigt och oftare, med ett lag.
Den gemenskap och anda som finns inom ett lag är oftast fantastisk.
Ibland önskar jag att även österbottningarna skulle ha fattat hur fin sport HANDBOLL är.
Tur att det finns några hadbollssjälar här som mer än gärna är med och kastar lite boll en gång i veckan.



-Anna

7 kommentarer:

  1. Jag had int tränat handboll på två veckor pga flunssa, så igår var det nog härligt att vara tillbaka på handbollsplanen... Du vet att du är välkommen med oss då du är hemma i Pargas :)

    SvaraRadera
  2. Jo det blir nog lite bollkastas med er när jag kommer hem nästa gång :)

    SvaraRadera
  3. Förstår dig precis,handboll e härligt;)du vet var du hittar oss:)h.Martina

    SvaraRadera
  4. Vem vet om man följer er i spåren å gör en comeback nån dag :)

    SvaraRadera
  5. Det stod om filmen och boken i ÅU, men inga datum angående filmen :) Vi får bara vänta!!!

    SvaraRadera
  6. Det finns ju andra lagsporter än handboll, så om de e gemenskap o laganda du e efter, så spelar nog österbottningarna flera andra lagsporter.

    SvaraRadera
  7. sant, men de är inte lika roligt som handboll å sen så e jag ju inte nå bra på de andra sporterna heller :)

    SvaraRadera