måndag 21 november 2011

Förkörsrätt?

Med risk för att helt tolkas fel nu så ber jag om ursäkt redan på förhand.
Jag var igår på julgatans öppning här i Vasa. Vilket i princip betyder att det är massa folk samlade på torget där det är försäljning av lite smått och gott. Allt var mysigt och trevligt...men...barnvagnar? Har de förkörsrätt i alla lägen? Jag blev påkörd x-antal gånger och fick några fula ord och blickar då jag ville stanna upp vid ett stånd, men då blockerade jag tydligen deras väg! Jag har inte tagit barnvagnskörkort så jag vet inte vilka regler som gäller. Jag har dock hört att det finns bärsjalar som kanske skulle lämpa sig vid sådana här tillfällen eller.

-Anna
P.S Sen undrar jag varför det ska envisas med att ha raketer på julöppningen också :)

3 kommentarer:

  1. De hade säkert tagit barnvagnskörkort i Vasa. Där har man ju lite svårt med trafikreglerna annars också. :)
    Och angående raketerna så tycker jag de kunde förbjudas vid alla tillfällen utom nyår. Ett enormt slöseri med pengar..

    SvaraRadera
  2. Kata- jo oberoende vad det tar för körkort i Vasa så blir det en flopp tydligen ;) Och jag håller helt med om att raketer är slöseri med pengar även på nyår :)

    SvaraRadera