torsdag 28 april 2011

Smaken är som baken...tudelad!

Det är ju snart dags att korka skumpan så jag tänkte dela med mej av mina egna favoriter...

Vilka är era favoriter?

 
Nr 1 Marqués de Monistrol Selección Especial Semi Seco
Ett halvtorrt skumvin som inte heller är så syrlig i smaken.
Pris 8,48€
Betyg 4½


Nr 2 Freixenet Cordon Negro Brut
Ett mycket torrt och syrligt skumvin med smak av vinbär.
Pris 9,49€
Betyg 3½




Nr 3 NVY Passion Fruit
Ett sött skumvin med fräscha inslag av citrus och passionsfrukt.
Pris 8,98 €
Betyg 4




Nr 4 Bernard-Massard Cuvée de l'Ecusson Brut
Ett mycket torrt och syrligt skumvin, med smak av citrusfrukt
Pris 12,99€
Betyg 4½



bilderna tagna från www.alko.fi


9 kommentarer:

  1. Tycker att nr 3 låter gott, men man dricker ju så sällan skumppa. Vilken ska du testa i helgen då? Tror ja har ännu nån gammal flaska i skåpet som man får ta först.

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte precis som Heidi att nr 3 låter mumisigt. Annars tänkte jag själv köpa en av mina favoriter, dvs Fresita :)

    SvaraRadera
  3. Själv tänker jag njuta av en Asti Tosti :)

    SvaraRadera
  4. Tror jag själv ska välja nummer 1, men nr 3 är verkligen en trevlig fräsch sommar dyrck.

    C-stina- Asti tosti e ju gott om man gillar söta skumvin

    SvaraRadera
  5. Vi får väl ta och testa nr 3 i sommar sen nångång :) Trevlig valborg!!

    SvaraRadera
  6. Här är det Fresita som blivit min stora favorit!

    SvaraRadera
  7. Fresita och NVY är nog riktiga sommarfavoriter :)

    SvaraRadera
  8. Tack för skumpatipsen! Min absoluta favorit är roséskumpan Muscadot =)

    SvaraRadera
  9. Trevligt att ni delar med er av era tips också, alltid roligt att prova på nya smaker!

    SvaraRadera