tisdag 3 maj 2011

Kameleonter?!

 På en ö finns kameleonter av tre olika färger. I ett visst ögonblick finns det 13 grå, 15 bruna och 17 röda kameleonter. Om två kameleonter av två olika färg möter varandra, byter de färg till den tredje färgen och likadant fortsätter det vid senare möten. Visa att alla öns kameleonter aldrig har samma färg.

HJÄLP!
Detta är bara en av de hemuppgifter i problemlösning som borde göras å jag fattar typ noll!
Svar eller tips på var jag får tag i ett matematiskt geni kan skickas till min mejl!


http://www.tkukoulu.fi/~moped/kuvat/kameleontti.gif



-Anna

6 kommentarer:

  1. Låt kameleonterna leva ifred, lixom vem bryr sig om deras färg. O nä ja fattar inget heller :)

    SvaraRadera
  2. Håller med! Låt kameleonterna vara i fred, ingen bryr sej om deras färg ;) h.Karin

    SvaraRadera
  3. Jo de hör verkligen inte till mina favoriter just nu! Om jag refererar till er i min hemtent, så kanske jag blir godkänd då ;)

    SvaraRadera
  4. söta syster, det är ju sannolikhetslära väl? Det här klurar jag ut lätt efter några öl..vänta bara! ;)

    SvaraRadera
  5. Sorry men det är problemlösning, inte din starka sida eller ;)

    SvaraRadera